Ανακοίνωση

για τις Γενικές Συνελεύσεις των συλλόγων  και την Ολομέλεια προέδρων

Φλεβάρης 2018

                                                                                                         

             

 

 

                      

Αντιστεκόμαστε

στο 30ωρο, τις συγχωνεύσεις, την αξιολόγηση, την αδιοριστία, την αμφισβήτηση του δημόσιου νηπιαγωγείου και την κοινωνική λεηλασία που εντείνεται

ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ

ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ

       

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, νέα αντιλαϊκά μέτρα και αντιεκπαιδευτικά μέτρα, είτε μέσα από τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που ψηφίστηκε από ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-Ν.Δ και στηρίχθηκε εμμέσως από την υπόλοιπη μνημονιακή αντιπολίτευση είτε με νέα νομοθετήματα που έρχονται αμέσως μετά, όπως έχει συμφωνήσει η Κυβέρνηση με τον ΟΟΣΑ και τους θεσμούς, θεσμοθετούνται:

α)   Υποχρεωτικό 30ωρο παραμονής στα σχολεία. Πλέον και μετά την εφαρμοστική εγκύκλιο, γίνεται προσπάθεια να  υποχρεώνεται ο εκπαιδευτικός να παραμένει στο σχολείο 30 ώρες για να συμπληρώνει τα κενά  σε γραμματειακή/διοικητική υποστήριξη αλλά και σε άλλα καθήκοντα πέρα από το διδακτικό του έργο. Τα καθήκοντα αυτά θα επιχειρηθεί σε πρώτη φάση να βρεθούν μέσα από τον αποχαρακτηρισμό της ώρας της σίτισης στο ολοήμερο ως διδακτικής, πράγμα που ζητηθεί μέσα στη χρονιά, την πίεση στους εκπαιδευτικούς για αλλότριες υπηρεσίες σίτισης μετά το πέρας του διδακτικού ωραρίου των σχολείων, 13.15 έως 14.00, με υπηρεσίες τραπεζοκομίας, καθαριότητας και υγειονομικού ελέγχου στα σχολεία που ορίζονται στο πρόγραμμα των «σχολικών γευμάτων», αλλά και τη διεκπεραίωση όλης της διαδικασίας εποπτείας, γραφειοκρατικού ελέγχου, αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και αυτοαξιολόγης της σχολικής μονάδας. Οι παραπληνητικές δηλώσεις των κυβερνητικών αξιωματούχων, ότι δεν αλλάζει τίποτα με τη νέα ρύθμιση, δεν καθησυχάζουν κανέναν. Άλλωστε, η εφαρμοστική εγκύκλιος που εξέδωσε το Υπουργείο είναι δυσμενέστερη της νομοθετικής διάταξης και αποκαλυπτική των σχεδίων του Υπουργείου και του ΟΟΣΑ. Αν δεν αλλάζει τίποτα, τότε γιατί αλλάζουν τη νομοθεσία; Πρόκειται για κλασσική απόπειρα να νομοθετηθεί το τριαντάωρο παραμονής ως ο κανόνας της καθημερινότητας του εκπαιδευτικού στα σχολεία και ως πρόβα-τζενεράλε για την άμεση αύξηση και του διδακτικού ωραρίου, όπως έχουν δεσμευτεί προς τους θεσμούς! Πίσω από όλα αυτά κρύβεται η τεχνητή «μείωση» των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, σχέδια για χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών, η αναδιάταξη του περιεχομένου της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του έργου των εκπαιδευτικών.

Όμως, είναι αυτονόητο πως σε κάθε σχολείο θα συνεχίσουμε με την πλήρη κάλυψη του συλλόγων κι όλων των συλλογικών οργάνων, τα οποία καλούμε να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις και μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις, να υπερασπίζουμε το εργασιακό μας ωράριο, από κάθε καταστρατήγηση. ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΡΙΑΝΤΑΩΡΗ ΠΑΡΑΜΟΝΗ και δεν αποδεχόμαστε καμιά έμμεση αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Θα παραμένουμε στο σχολείο πέραν του διδακτικού μας ωραρίου, μόνο σε εκείνες τις έκτακτες περιπτώσεις που έχει ανατεθεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων συγκεκριμένο έργο και όχι για να διεκπεραιώσουμε διαδικασίες που δεν είναι συναφείς στα διδακτικά μας καθήκοντα ούτε διαδικασίες εποπτείας, ελέγχου, αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Στηρίζουμε τις σχολικές μονάδες του προγράμματος σχολικών γευμάτων, δε συγκροτούμε επιτροπές  υγειονομικού ελέγχου και συνεχίζουμε να υλοποιούμε τις ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΤΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ για τα παιδιά που δεν παραμένουν στο ολοήμερο. Συνεχίζουμε να στηρίζουμε τις αποφάσεις αυτές και τους συναδέλφους αυτών των σχολείων- στη θέση τους άλλωστε θα βρεθούμε όλοι, γιατί στα σχολεία δεν μπορούν να σιτίζονται καθολικά τα παιδιά μετά τις 13.15! Δεν έχουν τραπεζαρίες, χώρους μαζικής εστίασης, προσωπικό καθαριότητας και τραπεζοκομίας, δεν πληρούνται ούτε οι στοιχειώδεις όροι υγιεινής, αλλά και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καθήκοντα τραπεζοκόμου ούτε ελεγκτή τροφίμων!

β)  Κριτήρια για νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Οι συγχωνεύσεις, όπως και οι προηγούμενες, θα έχουν σαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία σχολικών μονάδων-μαμούθ, το σχηματισμό πληθωρικών τμημάτων, τη μείωση των οργανικών θέσεων, τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών, μεγαλύτερα μορφωτικά ελλείμματα και την υποβάθμιση της ποιότητας εκπαίδευσης για τα παιδιά της κοινωνικής πλειοψηφίας. Θα οδηγήσουν επίσης σε μείωση οργανικών (άνω των 2000 στο προηγούμενο «κύμα» συγχωνεύσεων), «μείωση»-δηλαδή απολύσεις αναπληρωτών και μείωση μέχρι συρρίκνωσης του ποσοστού ικανοποίησης των αιτήσεων μεταθέσεων και αποσπάσεων. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΟΥΜΕ είτε πρόκειται για γειτονικά είτε για συναυλιζόμενα είτε για συστεγαζόμενα σχολεία, γιατί συρρικνώνεται το δημόσιο σχολείο, υποβαθμίζεται η εκπαίδευση για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων και περικόπτονται θέσεις εργασίας. Tόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και με τους πρωτοβάθμιους εκπαιδευτικούς συλλόγους σε επίπεδο Διευθύνσεων και Περιφερειών, αλλά και των Δήμων στο βαθμό της εμπλοκής τους στη διαδικασία των συγχωνεύσεων, καλούμαστε να δώσουμε τη μάχη με ένα και μόνο στόχο: κανένα σχολείο, κανένα τμήμα, κανείς εκπαιδευτικός λιγότερος!

γ)   Δρομολόγηση της αξιολόγησης μέσω της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης των στελεχών με τη συμμετοχή του ΑΣΕΠ, που δε θα νομοθετούνταν, αν δεν επρόκειτο για μέτρα άμεσης προτεραιότητας και εφαρμογής. Σε συνδυασμό με την επικείμενη θεσμοθέτηση της πρότασης για τις «νέες υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση» εισάγεται η κουλτούρα της αξιολόγησης στο δημόσιο σχολείο, προωθείται η αυτονομία της σχολικής μονάδας και η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, η λογική της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και του διευθυντή-manager. Επόμενο βήμα, η αξιολόγηση κι όλων των εκπαιδευτικών, παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού που δεν τις πιστεύει πια κανένας. Η ατομική αξιολόγηση όλων των δημοσίων υπαλλήλων και μάλιστα με ηλεκτρονικό τρόπο, οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς τους θεσμούς για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι νέες «υποστηρικτικές δομές», αλλά και η διάταξη για το 30ωρο,  αποδεικνύουν το οργανωμένο σχέδιο ολικής επαναφοράς της αξιολόγησης, της περιόδου Σαμαρά-Βενιζέλου, που μπλοκάραμε με τις κινητοποιήσεις μας.

δ)    Εκρηκτικές διαστάσεις παίρνει το ζήτημα της ελαστικής εργασίας, καθώς χιλιάδες (ακόμα) αναπληρωτές  επιχειρείται να οδηγηθούν στην απόλυση και την ανεργία από  όλο το πακέτο των νέων περικοπών στη δημόσια εκπαίδευση που καθοδηγεί ο ΟΟΣΑ. Την ίδια στιγμή, οι εξαγγελίες για το «πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας» και τη θέσπιση προσοντολογίου στις προσλήψεις αναπληρωτών σε βάρος της προϋπηρεσίας αποτελούν  χαριστική βολή στα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων και καθιστούν τον αγώνα ενάντια στην αδιοριστία ως πρώτη προτεραιότητα του κινήματος στο επόμενο διάστημα, με ανυποχώρητο στόχο τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα(!) με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

ε)    Αν συνυπολογίσουμε την απόπειρα θεαματικής αύξησης του μ.ο των μαθητών ανά τμήμα, μέσω της εφαρμογής των διατάξεων του ΠΔ 79 για μετακινήσεις μαθητών και άρση των γεωγραφικών ορίων των σχολείων, αλλά και την εξαγγελία για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, με ελεύθερη επιλογή όμως του γονέα για το αν το παιδί του θα πάει στο δημόσιο νηπιαγωγείο ή στον ιδιωτικό ή δημοτικό βρεφονηπιακό σταθμό, ανοίγοντας έτσι την πόρτα, ώστε μέρος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης να μην παρέχεται αποκλειστικά από το κράτος, στην εμπορευματοποίηση και την κερδοσκοπία δήμων και ιδιωτών μέσω των vouchers, την ώρα μάλιστα που η ΚΕΔΕ ζητάει να πάρουν οι Δήμοι στην ευθύνη τους όλες τις δομές της Π.Ε, τα μέτρα που ψηφίζει και υλοποιεί η Κυβέρνηση αυτό το διάστημα συμπληρώνουν μια βαθιά αντιδραστική τομή στο σώμα της δημόσιας εκπαίδευσης, μια νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση, με σημαντικές επιπτώσεις στην εκπαίδευση των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, με μετακινήσεις, απολύσεις, χειραγώγηση, ομηρία!

στ)  Ταυτόχρονα,  με την 3η αλλά και την ερχόμενη 4η αξιολόγηση, η Κυβέρνηση πήρε και παίρνει νέα μέτρα κοινωνικής λεηλασίας: Νέες περικοπές στα προνοιακά επιδόματα, νέες περικοπές στους μισθούς και στις συντάξεις, μείωση του αφορολόγητου, επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων και γενικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, γενίκευση των πλειστηριασμών και χτύπημα της λαϊκής κατοικίας, χτύπημα του δικαιώματος στην απεργία, που κατακτήθηκε με αίμα και αγώνες, καθώς απαγορεύει πρακτικά την προκήρυξη απεργιών από τα πρωτοβάθμια σωματεία!

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Η λεηλασία που δεχόμαστε και η αντιδραστική πολιτική που υλοποιείται στο δημόσιο σχολείο έχει ιδιοκτήτες, ταυτότητα και υπογραφές: Tης Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που την εφαρμόζει για λογαριασμό της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ, όπως και της ΝΔ κι όλης της μνημονιακής αντιπολίτευσης, που ψηφίζει και με τα δύο χέρια! Mπροστά στην αφόρητη επίθεση που δεχόμαστε η ΓΣΣΕ κι η ΑΔΕΔΥ, ανύπαρκτες και απούσες, όπως στις κρίσιμες μέρες που ψηφίστηκαν τα μέτρα της γ΄αξιολόγησης, βάζουν πλάτη στις μνημονιακές πολιτικές, ενώ οι πλειοψηφίες σε ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, που συγκροτούνται κατά βάση από τους συνδικαλιστικούς βραχίονες της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, κράτησαν την ίδια στάση σε ένα νομοσχέδιο με κρίσιμα αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Εξακολουθούν να τηρούν απροκάλυπτη σιγή για τον πυρήνα της νεοφιλελεύθερης αναδιάρθρωσης που συντελείται στην εκπαίδευση, οδηγεί στις περικοπές, στις δυσμενείς διατάξεις και κυρίως στην αξιολόγηση- αυτοαξιολόγηση, που οργανώνει η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για την οποία κρατούν στάση αναμονής που διευκολύνει τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια και οδηγεί τον κλάδο σε ιστορική ήττα.

Μόνη απάντηση: Ενότητα των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, συντονισμός των πρωτοβάθμιων σωματείων, μέτωπο των αγωνιστικών-ριζοσπαστικών-ταξικών δυνάμεων, συγκρότηση κέντρου αγώνα και αγωνιστικό σχέδιο που περιλαμβάνει:

Aποφάσεις συνδικαλιστικής κάλυψης των πρωτοβάθμιων συλλόγων και των Ομοσπονδιών για τη μη εφαρμογή της εγκυκλίου για το 30ωρο. Καμπάνια ενημέρωσης σε όλα τα σχολεία και νηπιαγωγεία. Παραστάσεις, κινητοποιήσεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες ενάντια σε κάθε κλίμα διοικητικού πειθαναγκασμού.

Πρωτοβουλίες μπλοκαρίσματος όλου του φάσματος  των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών μέτρων (αντιαπεργιακός νόμος, πλειστηριασμοί, τριαντάωρο, συγχωνεύσεις, αξιολόγηση) με μαζικούς κινηματικούς όρους. Αποφάσεις συμμετοχής στην πανελλαδική κινητοποίηση της 21/2, μέρα έναρξης των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.

Kήρυξη απεργίας-αποχής από όλες τις διαδικασίες αποτίμησης, αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού, του εκπαιδευτικού έργου και των σχολικών μονάδων.

Αποφάσεις συμμετοχής και οργάνωσης της κινητοποίησης της 23/2 στο Υπουργείο για  μαζικούς διορισμούς, ως υπόθεση όλων των εκπαιδευτικών και των συλλόγων τους και μιας μεγάλης συνέλευσης αγώνα στις 24/2 (συλλόγων, σωματείων, συλλογικοτήτων, συναδέλφων, αδιορίστων, αναπληρωτών και μονίμων) που θα συγκροτήσει μέτωπο και σχέδιο για την αγωνιστική σύγκρουση μέχρι τη νίκη, που θα σπάσει φέτος το εμπάργκο των διορισμών.

Υπερασπίζουμε τη δουλειά μας, το δημόσιο σχολείο και τη ζωή μας με ένα μαζικό μαχητικό αγώνα, ενότητας και συσπείρωσης όλης της εκπαίδευσης σε κοινό μέτωπο με την εργαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία. Στα πλαίσια αυτά, παίρνουμε παντού αποφάσεις και πρωτοβουλίες διακλαδικού συντονισμού, στους συλλόγους, στις ΓΣ, στην Ολομέλεια Προέδρων, καλώντας τους κλάδους σε απεργιακό ξεσηκωμό συνδιαμορφώνοντας και συναποφασίζοντας δυναμική-αποφασιστική απεργιακή πρόταση και ανυποχώρητο αγώνα μέχρι την απόσυρση και την ανατροπή των μέτρων, στο δρόμο της μνημονιακής ανατροπής, με όρους εργατικού και κοινωνικού κινήματος.